۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۲

ارکستر ملی بدون هفته‌ای دو جلسه تمرین سر و سامان نمی‌گیرد

ارکستر ملی بدون هفته‌ای دو جلسه تمرین سر و سامان نمی‌گیرد

همایون رحیمیان تاکید کرد که اگر ارکستر ملی می‌خواهد به سر و سامان برسد باید به طور منظم هفته‌ای دو بار تمرین داشته باشد که این امر هنوز محقق نشده است.

همایون رحیمیان، رهبر ارکستر ملی که در روز سعدی اجرایی را در تالار وحدت روی صحنه برد  در مورد وضعیت فعلی این ارکستر به خبرنگار مهر گفت: چندی پیش ارکستر موسیقی ملی اجرایی داشت که با استقبال خوبی هم مواجه شد اما هنوز وضعیت و تکلیف این ارکستر و شکل فعالیت آن مشخص نیست.

وی افزود: مشخص بودن تکلیف و برنامه‌های ارکستر موسیقی ملی بدین معناست که ضمن تعریف شکل فعالیت و اجراهای آن، دست‌کم باید هفته‌ای دو جلسه به صورت منظم تمرین داشته باشد که متاسفانه هنوز این مهم انجام نشده است و ارکستر برنامه مشخص و مدونی ندارد.

این رهبر ارکستر با ابراز امیدواری از اینکه هر چه سریعتر تمرین‌های ارکستر ملی آغاز شود، عنوان کرد: البته به من گفته شده است که از اواسط اردیبهشت ماه، جذب نوازندگان ارکستر موسیقی ملی بعد از اخذ تست و امتحان از آنها آغاز می‌شود تا پس از آن این ارکستر تمرین‌های خود را به شکل مدون و برنامه‌ریزی‌شده از سر گیرد.

رحیمیان با بیان این که همکاری هر شخصی با ارکستر موسیقی ملی به تصمیم خودش برمی‌گردد و اجباری در کار نیست، تاکید کرد: در ارکستر ملی هدف، تنها و تنها انجام شدن کار و برقرار بودن آن است و حضور اشخاص و نام‌ها چندان مهم نیست. در واقع بیش از نقش‌آفرینی نام‌ها در ارکستر ملی، نفس فعالیت مدون و با کیفیت آن مهم است.

این نوازنده ویلن مهمترین موضوع را هنر موسیقی خواند که باید از افت کیفیت به‌دور باشد و در این‌باره توضیح داد: حرکت در هنر و خاصه موسیقی باید رو به جلو و با کیفیت مطلوب باشد اما متاسفانه سطح کیفی آموزش هنرجویان و دانشجویان حتی در شکل دانشگاهی و آکادمیک آن هم نازل شده است. به عنوان نمونه، امروزه فارغ التحصیل نوازندگی ویلن برای تست پیش من و سایر همکاران می‌آید اما سطح نوازندگی آن از کیفیت نوازنده دیپلم سال‌های دور هم کمتر است.

کد خبر 2043085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha